pe ber In Ni: Ho Om Uit D. Ar rk Ties GiB LES. volg der voorgaande. „> «« Bladz. Hoe het onderzoek der jeugd door middel van vragen moet worden aangevangen: 1, Door gelijkfoortige vragen. « « « 2, Door «het antwoord in de vraag te veranderen. sr sss melt dagt ng 1eish Door te vragen in voorbeelden, 4. Door dikwijls voorbeelden bij te bren- 3 gen ‚wanneer men de algemeene denke beelden der jeugd wil onderzoeken. oor naar het tegendeel, en naar gee 5 * e . je Ì lijkfoortige zaken te vragen Ì ld is te ontwik- na wat vamencaftna in al wat zamengefte KEIENe vue ete ee © 6 te er ad Ee ei Ie Wanneer en hoe het onderwijzen gefchie« den moet. « « ° e . e e e e Voorbereiding toe. hetzelge,: zer en Een voorbeeld van onderwijs voor kleine kinderen. 1. Over de liefde en zorg der ouderen, 2, Over de noodzakelijke hulp van an- dere. menten sin 8. Over de ongenoegzaamheid van ’s meníchen pogingen, om zich van het noodige te voorzien. © ° e . « Voorbeelden voor meer vatbare kinderen. I, Wie cop waarlijk lief heeft, zal zijne eh den a vl DV gEDOGen gewillig Opvolgen. e s. Wie 115 117 I18 e= 127 I2 139 * 131