Copy and paste this minimal source listing into your document.
A 67240:[32], Collectie Stad Antwerpen, Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience
Title | EHC_A67240_32_2021_0188.tif |
Category | uit de bibliotheekcollecties van Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience |
Asset identification [ID] | https://dams.antwerpen.be/asset/j2WLxcFGDKqaEVSKaBsRrPSL#id |
Full text | EN DER EE OR DE DE Ze Dat de menfchen zich dikwijls groo- telijks benadeelen , wanneer zij de ken= nis der oorzaken en uitwerkfelen ver- waarlooZene) «rss antie bladze eo En eindelijk gebruik maken van de gemoeds- gelteldheid der leerlingen , hun eigen doen en laten, de beweegredenen hunner da- den en derzelver gevolgen. … « … ar En daartoe hen vragen: 1, Hoe zij thans te moede zijn, en of zij wel hebben opgemerkt, van waar het kome, dat zij nu vrolijk, droefe geestig of. verdrietig zijn? . . 2, Hen oplettend maken op de redenen, waarom zij iets voor waarheid aanne« WEN, belef vene riten sbar dert en 3. Bij hen aandringen, om met bewust- hEiG ten handeleni na meuk zal nn 4. Hen leeren, vooraf te bedenken, of datgene, wat zij doen zullen, wel gaama. al aleend eng alvertd s 46 Middelen, om de kinderen, inzonderheid op het dagelijkfche fchoolonderwijs , op- lettend te maken. Berfle middel. Ruimt alles uit den weg, wat de oplettendheid kan hinderen. . — KE Tweede middel, Tracht in de fcholieren | den lust tot leeren op te wekken. » 27 Der. È ta ed ? |
Last OCR | Last OCR 2021-07-22 20:26:11 |
Original filename | EHC_A67240_32_2021_0188.tif |
Filesize | 24.42 MB |
Height | 3550px |
Width | 2399px |
MIME-type | image/tiff |
Creation date in Dams | 2021-01-13 13:15:30 |
Last modification | 2021-07-22 20:26:02 |
Exif.Image.ImageWidth | 2399 |
Exif.Image.ImageLength | 3550 |
Exif.Image.BitsPerSample | 8 8 8 |
Exif.Image.Compression | Uncompressed |
Exif.Image.PhotometricInterpretation | RGB |
Exif.Image.Make | Adobe Systems Inc. |
Exif.Image.Model | Tiff File |
Exif.Image.Orientation | top, left |
Exif.Image.SamplesPerPixel | 3 |
Exif.Image.RowsPerStrip | 1024 |
Exif.Image.XResolution | 300 |
Exif.Image.YResolution | 300 |
Exif.Image.PlanarConfiguration | 1 |
Exif.Image.ResolutionUnit | inch |
Exif.Image.Software | Capture One 9.3 Windows |
Exif.Image.XMLPacket | (Binary value suppressed) |
Exif.Image.ExifTag | 25557304 |
Exif.Photo.ExifVersion | 2.30 |
Exif.Photo.PixelXDimension | 2399 |
Exif.Photo.PixelYDimension | 3550 |
Exif.Photo.FileSource | Digital still camera |
Exif.Photo.SceneType | Directly photographed |
Exif.Image.InterColorProfile | (Binary value suppressed) |
Exif.Thumbnail.NewSubfileType | Thumbnail/Preview image |
Exif.Thumbnail.ImageWidth | 108 |
Exif.Thumbnail.ImageLength | 160 |
Exif.Thumbnail.BitsPerSample | 8 8 8 |
Exif.Thumbnail.Compression | Uncompressed |
Exif.Thumbnail.PhotometricInterpretation | RGB |
Exif.Thumbnail.StripOffsets | 25557508 |
Exif.Thumbnail.SamplesPerPixel | 3 |
Exif.Thumbnail.RowsPerStrip | 160 |
Exif.Thumbnail.StripByteCounts | 51840 |
Exif.Thumbnail.PlanarConfiguration | 1 |
Xmp.xmp.CreatorTool | Capture One 9.3 Windows |
Info |
This media file falls into the public domain. This work has been identified as being free of known restrictions under copyright law, including all related and neighboring rights. You can copy, modify, distribute and perform the work, even for commercial purposes, all without asking permission.
The metadata is licensed with a creative commons zero license. You can copy, modify, distribute and perform the work, even for commercial purposes, all without asking permission. If you use this media file and / or the metadata, we would appreciate it if you copied the information from the Acknowledgements field as a source reference. When used in a publication, we would like to receive a copy for our library. |
Acknowledgements | A 67240:[32], Collectie Stad Antwerpen, Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience |
Source listing | Overberg, Bernard, Ravekes, H., Maatschappij tot Nut van 't Algemeen, Handleiding voor schoolleeraars ten platte lande, A 67240:[32], Collectie Stad Antwerpen, Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience |