VOORREDEN. AN [tis goedevvillighen Lefet het tvveede la Deel van onfe Gheeftelijcke Sanghen; de vvelcke u füllen aen-dienen nieu PE vve miaterie;om uyt te trecken denous den menfch , eride aen te trecken den nieuvven » yviens eyndelijcken vvaërom, over-een komt met den voorgaenden vänden Blijden Requiem } als bock den ftiel vakì dichten, ende manier van Ípre= ken ende termijnerl, Aengaende de difpofitie van de materie ië hier met vvat veranderinghe gheno= men, ghevoeght zijnde, naer de uytvvendighe vvij= fen ende lichaemelijcke Oeffeninghen ‚door dé gvelcke men de volftandigheydt proeft vande ghee he, die toteen Cloofter-leven ontfangen vvordens die hier Gheeftelijck toe-ghe-eyghent zijntot de Oeffeninghe van den invvendighen menfch , be- quaem voor alte perfoonien 8 vvant ghelijck vvel ghefprokenheeft den H. Dioriyfius Cele. Hye. 6. Te Het is onmoghefijck dat ons anderfins foude lich- fen den Goddelijcket (trael, dan om-lommert met een verfch eydentheyt der Heylighe deckfelen ende de redenisfeyt S. Thomas.r.p. qe k- 4» 9. Want Godt voorfict aen elck& faccke haer den eyích van haeré natuere, ende hiet is pátuerlijck aen den menfch, dat hy door fienelijcke faeckengheraecke tor de onfienelijcke ; vvantalle onfe kennife oor {pronckheeft vande finnen. Daerom hebbe defe beriaemt met den naem van het Cloofterken, om A z dat